کد خبر: 1213304
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
علت کاهش سهمیه‌های المپیک معلوم شد
برای مدال طلا ۱۰ میلیارد تومان پاداش پای سکو پرداخت خواهد شد. برای مدال نقره ۴ میلیارد و برای برنز هم ۲ میلیارد تومان تصویب شده است. تصویب این پاداش‌ها اتفاق بزرگی است و ورزشکاران منتظر این تصمیم بودند. البته این را هم تأکید کنم که پاداش پای سکو جدا از بسته حمایتی از زمان کسب سهمیه است. همچنین المپیکی‌ها پاداش کسب سهمیه و حقوق‌شان را هم دارند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: تکلیف پاداش پای سکوی مدا‌ل‌آوران بازی‌های المپیک پاریس مشخص شد. سرانجام انتظار ورزشکاران برای تعیین پاداش پای سکو به پایان رسید و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب کرد به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز پاریس ۲۰۲۴ به ترتیب ۱۰، ۴ و ۲ میلیارد تومان پاداش پرداخت شود. برگزاری جلسات با فدراسیون‌های المپیکی باعث شد خبرنگاران برای شنیدن جدیدترین مصوبات هیئت اجرایی بیش از یک ساعت معطل بمانند، به‌همین خاطر مناف هاشمی در ابتدای صحبت‌هایش از خبرنگاران بابت این تأخیر عذرخواهی کرد. سی و دومین نشست هیئت اجرایی کمیته در شرایطی برگزار شد که فدراسیون‌های المپیکی و ورزشکارانشان منتظر حمایت هرچه بیشتر مسئولان کمیته و وزارت ورزش برای کسب بهترین نتیجه در بازی‌های پاریس هستند. 
 حقوق هم پابرجاست 
دبیرکل کمیته در خصوص موارد بررسی شده در این جلسه اظهار داشت: «در این جلسه، سه موضوع در دستور کار قرار داشت؛ اولین دستورکار در خصوص پاداش پای سکوی مدال‌آوران بازی‌های پاریس بود، دوم گزارش کمیسیون صلح و ورزش ما و بحث سوم هم حمایت و مساعدت برای برخی فدراسیون‌ها بود.» هاشمی در تشریح تصمیم هیئت اجرایی در مورد پاداش پای سکوی المپیکی‌ها گفت: «برای مدال طلا ۱۰ میلیارد تومان پاداش پای سکو پرداخت خواهد شد. برای مدال نقره ۴ میلیارد و برای برنز هم ۲ میلیارد تومان تصویب شده است. تصویب این پاداش‌ها اتفاق بزرگی است و ورزشکاران منتظر این تصمیم بودند. البته این را هم تأکید کنم که پاداش پای سکو جدا از بسته حمایتی از زمان کسب سهمیه است. همچنین المپیکی‌ها پاداش کسب سهمیه و حقوق‌شان را هم دارند.»
 پاداش مربیان 
از جمله نکاتی که کمیته ملی المپیک آن را مدنظر قرار داده، پرداخت پاداش به مربیان مدال‌آوران در المپیک پاریس است: «برای مربیان و کادر فدراسیون‌ها بالاترین رنگ مدال را در نظر می‌گیریم، یعنی اگر ورزشکاری مدال نقره بگیرد ۴میلیارد به رئیس فدراسیون تعلق می‌گیرد و باید نصف آن را به سرمربی بپردازد. نصف دیگر را نیز رئیس فدراسیون می‌تواند به کادر و اعضای فدراسیون پاداش بدهد.» 
 تقسیم‌بندی رشته‌ها
مناف هاشمی در ادامه صحبت‌هایش از تقسیم‌بندی رشته‌های المپیکی خبر داد: «جلسات با فدراسیون‌ها را ۱۰ روز بعد از بازی‌های هانگژو آغاز کردیم. در این بین رشته‌های المپیکی را به سه دسته تقسیم‌بندی کرده‌ایم؛ رشته‌هایی که امید به کسب مدال داریم در اولویت اول هستند. کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری در اولویت اول قرار دارند. دسته دوم رشته‌هایی هستند که شانس کسب سهمیه را دارند و گروه سوم هم به رشته‌هایی اختصاص دارد که از طریق سهمیه یا وایلدکارت به المپیک خواهند رفت. نگاه ما به این دسته حمایتی خواهد بود. با در نظر گرفتن این موارد ۱۷ فدراسیون را برای حضور در المپیک در دستور کار داریم و جلسات با آن‌ها را شروع کرده‌ایم. فدراسیون‌های اولویت نخست با وزیر ورزش جلسه دارند و یک بار هم با اعضای کمیته جلسه داشتند. تاکنون در ۱۷ رشته کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، تیراندازی باکمان، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، شنا، سنگ‌نوردی، بوکس، جودو، قایقرانی، ژیمناستیک، تنیس‌روی میز، والیبال و بدمینتون ثبت‌نام کرده‌ایم.»
 کاهش نسبت به توکیو
دبیرکل با اشاره به قطعی شدن ۱۳ سهمیه گفت: «در مقایسه با المپیک توکیو شاهد کاهش تعداد سهمیه هستیم. بسکتبال نتوانست سهمیه بگیرد و والیبال شانس کمی دارد. بااین‌حال این رشته را ثبت‌نام کرده‌ایم. کاراته هم در این دوره حضور ندارد، به همین خاطر تعداد سهمیه‌هایمان از نظر کمی کاهش داشته، اما از نظر کیفی تلاش می‌کنیم. تاکنون کسب ۱۳ سهمیه قطعی شده است. هانیه رستمیان، چهل‌امیرانی، فاطمه امینی و بیرانوند در رشته تیراندازی، مهران برخورداری و ناهید کیانی در رشته تکواندو و هفت وزن در کشتی آزاد و فرنگی سهمیه گرفته‌اند و به احتمال زیاد یک نفر در دوچرخه‌سواری و یک نفر در شمشیربازی کسب سهمیه خواهند کرد. امیدواریم در رشته تیراندازی سهمیه افزایش یابد و رشته‌های تنیس روی‌میز و شمشیربازی نیز به سهمیه المپیک برسند. امید داریم در زمان باقیمانده تعداد سهمیه‌های ورزش ایران افزایش یابد.»
 نگران پشتیبانی نیستیم
هاشمی در پایان صحبت‌هایش تأکید کرد کمیته ملی المپیک از تجربه بازی‌های آسیایی در امور پشتیبانی استفاده خواهد کرد: «تمام فرایند مباحث پشتیبانی کاروان در حوزه ارزی، پرواز و لباس در حال پیگیری است و سه، چهار ماه قبل از المپیک این مسائل نهایی خواهد شد. هیچ نگرانی بابت این مسائل نداریم و در بازی‌های هانگژو هم تجربه خوبی در این زمینه داشتیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار